21-01-2016 - Tuc de la Salana
24-01-2016 - CABANETA per la vall del Sicaró
22-01-2016

Després de les bones condicions del dia anterior al Tuc de la Salana i veient que les condicions de temperatures no canviaran fins a la tard-vespre amb l'entrada d'una perturbació d'oest que espatllarà tota la neu.....doncs decidim sortir aviat en dirección la Forcanada.
Carretera oberta fins al pla de l'Artiga, o sigui fins al final de tot!!!! I de moment sembla que l'allau no caurà....
Enfilem cap al corredor amb els esquís als peus i no ens els hem tret enlloc....superem el primer resalt de roca (on el camí d'estiu fa zigazagues per ressalts de roca) tirant recte amunt i fent un flanqueig cap a la dreta.
Després continuem obrint traça amb una neu pols de meravella en pendent força exposades de 30-35 graus però molt estables fins l'estany des Pois. Estem tota l'estona pensant en la memorable baixada que ens fotrem!!!! Però al arribar a l'estany cap a les 10.30-11 hores alucinem amb el que pasa, de cop el cel s'ha tornat gris (com si estiguessim a l'agost a punt d'un tormenta d'estiu) i la temperatura puja de cop i la neu es torna humida, pasem de -5 a +7, no m'havia passat mai.....o sigui que la gran baixada es converteix en una m. de baixada!!!!
Quan estem a la meitat del corredor comença a ploure.....al final desistim d'arribar a dalt del corredor, ja tornarem amb millors condicions!!!!
Ja sabeu, aquest any no confieu amb les previsions....

Inici excursió

Primeres pendents

Arribant a l'estany, al fons la forcanada

El corredor...

Foquejant a l'inici del corredor

Baixant pel final del corredor...